måndag, augusti 21, 2006

hemma

Här ligger mina killar, klockan är åtta på morgonen och den lille har tydligen inte fattat att han ska vara uppe sedan ottan och amma, skrika och ha sig. Men, det kommer väl, han är ju bara två dagar än så länge.

Efter ett dygn på BB, knappt, åkte vi hem. Förstod liksom inte vad vi skulle hänga kvar där för, inte var för den överk
okta fiskens skull i alla fall. Skulle vara för faktumet att jag knappt kan gå (eller sitta för den delen) då, men, tar man det saaaakta så, kommer man ju fram.

Vilken film start det var på förlossningen - kunde inte sova, alls och vankade runt lite, när jag skulle lägga mig i sängen igen, så bara POP – kändes som en vatten ballong gick sönder och så kom det, sprang till toan med vattnet forsandes mellan benen. Och tjejen i telefonen sa ju att vi skulle komma in vid 8, så jag satt mig i badkaret och tog en dusch, tvättade håret och sen, mera vatten, annan färg, hur grumligt får de vara frågade vi oss och ringde igen, och Då, satte verkarna igång.


Så det var två ny duschade blivande föräldrar som kom till förlossningen i Södertälje, var fullt på Huddinge och SÖS. Störde mig lite först men väl där kunde jag inte bry mig mindre, nu hade det startat och det verkar vara med No return eller i alla fall inget, åka hem och vänta läge här inte.


Albin badda de mitt svettiga ansikte mellan verkarna och jag kramlade mig fast vid honom när jag kunde. Fan va löjligt ont det gjorde, precis så ont som alla säger att det gör, när man tror att det inte bara kan göra ondare - så gör det det.


Klockan sju gick Maria på, hennes första dag efter
mamma ledigheten, och hon hann inte dricka morgonkaffet - utan från att jag någon timme innan var öppen 2 cm, så var jag nu öppen 7 och en tjugo-trettio minuter efter var det dags att börja krysta. Äntligen. Det var så befriande att få krysta att jag nog gjorde det lite mera än vad som man skulle – ’är du säker på att du har en värk nu?’ frågade hon ett par ggr.

Men, nu är vi hemma, och så här fåniga ser Otis föräldrar ut.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill gratulera så himla mkt! Kul att det gick bra!

mvh Marcus (f.d PAN Vision)

Anonym sa...

Hej hela familjen Ponnert,
En sån fin beskriving av er förlossning!!! Och ett vackert barn har ni skapat tillsammans.
Jag är såååå glad för att jag är i Sverige nu och skall få träffa er snart. Kommer Torsdag 31 Augusti klockan 13:45 till Stockholms Central. Sen får ni berätta hur jag tar mig vidare till er.
Tar sedan flyg tillbaks till Malmö 4 sept klockan 16:00.
Jag känner mig RIIIK med så stor familj.
kramar i massor från
farmor Ulla.
Matilda hälsar jättemycket.