söndag, november 12, 2006

ny säng

Igår blev min lillebror 25 år, konstigt, växer han ikapp mig? Jag var ju nyss tjugofem.

Vi spenderade dagen hemma, regnade ju hela dagen och så var det ju en del sport att spisa på tv’n vilket ju var passande. Skönt.

Otis har ju varit ganska så krävande när han ska sova, på det sättet att man vi behövt vaggat/hållit i honom för att han ska somna. Vet inte riktigt varför vi inte tänkt på det förut, men vi tog i alla fall upp vagnen igår och nu har han somnat i den utan ett knyst, om man bara vaggar honom lite fram och tillbaka i den. Eller som igår kväll gå fram och tillbaka i ett par minuter. Han blir ju fortfarande vaggad, men man skonar ryggen och det går Väldigt mycket snabbare för honom att somna in.

Själv tycker jag att han äter mindre när han ammar, för att det går fortare, men – så kan inte vara fallet riktigt om man ser till hur han växer (på bredden). Antar att han bara blivit effektivare. Vilket också innebär att kommer det inte så snabbt som han vill att det ska i början - bli han skit arg, och det gör ju inte saken bättre precis.


Köpte ett par brallor från HM’s Viktor & Rolf kollektion, i och med att det var sådan rusning och kö när jag gjorde det tog jag ett par i den storlek jag brukar ha för att de ska gå runt baken, utan att prova. Då man är lite av en Hennes expert och att jag lärt mig vilka storlekar jag brukar kunna ha blev jag lite förvånad när jag kom hem och de var ganska så för stora. Tänkte byta dem i fredags, men det var slutsålt på de två ställena på söder som hade kollektionen, och jag orkade bara inte åka till de andra för att se om de hade någonting kvar. Så jag får sy in dem lite själv då.

Dessa besöks kollektioner som det nu var den tredje Hennes tagit in är verkligen smart drag, framför allt för besöks designerna i detta fall. Tror inte så många av gemene man i landet visste vilka V&R var innan 9 november och om man missat dem nu lär man ju legat under en sten i ett par veckor. Nu är ju faktiskt inte kläderna eller designen på dem så himla speciella egentligen, om de bara hade getts ut utan V&R’s namn på dem hade de smält in i Hennes vanliga kollektion utan notis, förutom bröllopsklänningen kanske, för det brukar ju inte H&M ha några.

I veckan blir detbla museum besök med Terkan och Ellen, tvättning, nästa föräldrar-träff och Otis tremånaders koll som inkluderar första vaccination kompotten .

Inga kommentarer: