onsdag, december 13, 2006

lusselelle

Otis och Albin ser alvarliga (någon lite trött) ut i sängen i morse, vad är detta - Lucia utan lussebullar? Farbror Oskar hade i alla fall ritat några under sin frukost tidigare, så vi fick Se några i alla fall. ☺




Nu har vi fått det lite jul-aktigt här hemma, då vi igår var och hämtade en super fin kungsgran från mäklarfirman som sålde min gamla lägenhet, jag var en av tre tusen som hade paxat en av dem. Vi kommer ju vara i Skåne över julen, åker dit den 20 redan, så vi satte upp den på en gång så vi hinner njuta av den lite innan jul.

Jag gjorde ett IKEA test besök med Otis i måndags, svettigt, skulle ha tre saker, en badbalja till Otis (orsaken till att jag åkte dit), lite julpynt och en dörrmatta. Fick med mig det mesta, men när jag började bli för svettig, nacken gjorde on och Otis tröttnat glömde jag lite varför jag var där och fick då inte med mig någon badbalja hem inte.
Men - lite andra grejer såklart!


Otis satt i bär-knytselen/schalen som jag tillslut har köpt i och med att B-Björnen inte funkade för min nacke (har alltid fått ont av ryggsäckar så det borde jag ju ha förstått) folk har ju tipsat om dessa och nu förstår jag dem, de är så sköna!

Ikväll ska mormor Lena vara barnvakt, så jag och Albin ska hitta på något…
bio eller middag blir det nog, inte så otippat kanske. Är liiite nervös, men det ska nog gå bra, är ju bara några timmar och är ju inte som att mamma är nybörjare eller nåt heller, även om det var ett tag sedan lillebror och ja var så små.

Förresten, är ju tur att det var just Chrille Fågelsång som fick göra den Längsta och Farligaste ry
mdpromenaden någonsin, så vi svenskar får känna oss så där bra och speciella som bara vi kan göra.

Inga kommentarer: