måndag, april 30, 2007

sverige - lettland

Vi välkomnar Lilla Lava till världen, Lina och Fredriks dotter kom på tidiga lördagmorgonen, tre veckor för tidigt - hon hade bråttom ut!

Idag har Otis börjat ropa med jäll röst och vifta och klappa händerna, super störigt ljud, men jag antar att det är kul på något sätt,för han verkar tycka det.

Och så två observationer:

Man får inte ta med sig spädbarn på SJ's klass ett. Om man köper Just nu biljetter långt innan är det inte speciellt stor skillnad på 2 och 1.a klass, så jag tänkte att va skönt, lite mera space. Jag la inte ens till ett barn för jag tog förgivet att spädbarn som sitter i knät inte ens räknas. Men ack nej, av en slump fick jag reda på att barn måste köpa vuxen biljett i första klass.
Vi antar att de som sitter i första klass har sina barn bak i andra klass ihop med hjälpen.

Vilket århundraden lever SJ i undrar man så smått!

Som tur va efter en del tjat och gnällande fick jag byta biljetterna - "fast vi inte får göra så här igentligen" - till vanliga klass två, där man får ta med barn, eftersom man inte kan boka om biljetter utan att först boka av, betala en massa avbokningsavgifter och sedan köpa nya biljetter. Super flexibelt - Not!


Sen är min andra undrar om man automatiskt blir kriminell när man hamnar i kravaller? Vill ha sönder sina grannars bilar eller sno hejdlöst ur butiker för att någon har haft sönder rutan till den?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det med tåget är säkert den nya regeringens fel:-)
Dom har väl barnen i 2:a klass med "barnflickan"... eller vad det kalllas.
Skillnaden mellan fattig och rik ska väl var större och större och helst synas tydligt.