lördag, oktober 27, 2007

Kartong överflöd

Man blir ju lite trött av alla kartonger och andra omslag som man återvinner mest för de tar sån plats i köket, tycker vi bär ut en påse med glasburkar, kartonger, metallburkar och plastlådor ett par ggr i veckan, köket är liksom inte byggt för att ha en återvinningscentral under diskho (eller någon annanstans för den delen).

Då jublar man ju inte precis när Findus gör va de kan för att bygga på berget. Varför, alltså Varför innehåller den stora kartongen, två kartonger med de 24 fiskpinnarna uppdelade? Jag menar HUR svårt kan det vara på en skala att bara spara antal önskade fiskpinnar i den stora förpackningen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Här på Curacao är vi inte såå duktiga på att åervinna. Men det kommer säkert. Köpte en flaska SPA importerat från Belgien och läser att jag får 2SEK i pant nör jag återvinner flaskan. Då slog det mig att om jag samlar ihop ca 4000 flaskor och tar med mig till Sverige så har jag flygresan betald när jag pantat. Fast det är väl tveksamt om j får ta med ett så skrymmande bagage.
Tropiska hälsningar
Ulla i Karibien