torsdag, maj 22, 2008

puré



Medans Albin jobbar på sin blogg om Italien så smiter jag emellan med ett par bilder på Dina när hon idag provade lite mat (morrotspuré) för första gången. De senaste veckorna så har hon så storögt tittat på maten vi har stoppat i oss, så vi tänkte att hon skulle få smaka lite när vi kom hem från semestern. Och hon tyckte det var super gott.

Behöver väll inte påpeka att det var onödigt av mig att ha en vit tröja på mig när vi gjorde detta.

Annars är det skönt att vara hemma efter en vecka vid Como sjön, där förrutom vi var mest ädre amerikaner, tyskar och några fransmän, i par. Så om ni vill ha en semester utan att träffa en enda svensk, så är Comosjön ett bra tips.
Super vackert var det där och Så god mat vi ätit.

Till helgen blir det återföreningsfest i Borlänge på lördag för mig och sen tar jag barnen på ett års kalas på söndag (Katja fyller) - då ska korpenlaget Albin spelar innebandy med spela slutspel.

Inga kommentarer: