lördag, augusti 02, 2008

blåbär


Vi har ju tidigare skrivit om Dinas matframgångar, eller ja ickeframgångar kanske mera. Första gången hon åt gick det ju bra, med morrotspurén om ni kommer ihåg. Men, man kan inte säga att det gick typ Alls efter det. Vi tränar nu varje dag med gröt och andra puréade frukter och grönsaker, men med mindre framgång. Igår provade Dina blåbärspuré, det måste varit det godaste hon ätit - ever. Det gick ner! Men det kan man väll inte leva på.

För mig personligen vore det ju nice om hon kunde lära sig nu så att man kan göra någonting annat än amma om dagarna, framför allt när jag nu äter medicin igen, ska jag ta den precis efter jag ammat,
inte alltid man kommer ihåg det.


Igår kom vi hem från en vecka i Dalarna.
Det var som bekant varmt i veckan som gick och Otis svalkar sig i det som fanns tillgängligt för tillfället.


Dina har ärvt Otis bilstol, lite åt det stora hållet kanske, men hon sitter mycket bättre i den än den lilla helt osköna.

I Dalarna fanns det mycket hallon i Per-Olofs hallonhäck, så nu ska jag gå och göra en smulpaj på ett par liter av dem, en ska vi ta med till Bjurells där vi ska få träffa Ines för första gången.
(Att Albin träffade henne i parken för någon vecka sedan räknas inte...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken badkille! Dina ser ut att gilla blåbären. Synd att det inte finns några i skogen att plocka.

Hallon var det i all fall gott om idag me.

Kramar