fredag, februari 27, 2009

lite vårkänslor

Vi var ju i Skåne i helgen.
Vi kollade på ett ställe vi hoppas att vi kan bo i, firade att Oskar levt i precis 40 år och så hade jag en bunt möten i Glasgow (vårat kontor i Lund heter så). 

Som synes var det liksom lite vårigt. Ena dagen vadade vi i Lunds stadspark, i snömodden för att seda någon dag efter tittade vi på snödropparna i Malmö.

Måste ju säga att vi blev lite paffa när vi kom hem och möttes av en massa snö som kommit under dagarna vi var borta. Kändes som ett nerköp och flytten ner känns nu ännu bättre.

Nog för att vi fått lite vårkänsla här i Stockholm med, solen smälte bort en massa snö igår, däremot kom det ny igårkväll och under förmiddagen idag. Men, så kom solen tillbaka igen. Så det blev väl plus minus noll på snöfronten. Här Dina idag med julklapps-jeans från Erik&Hanna och jacka från mormor.

Själv har jag skaffat ett par nya brillor, Otis testade ju mina gamla - och tydligen har han störe huvud än mig för han fick lov att bryta av ena skalmen för att få de på. ;)

Efter att ha gått omkring med mina trasiga glasögon ballanserandes på ena örat alldelens för länge tog jag äntligen tag i det för någon vecka sedan, nya fick det bli. Och här är dom.

Annars har Dina haft galna sovtider senaste veckan, har gått upp halv fem-fem. Det tar på en (det och att jobba samtidigt som man tar hand om barnen, handlar och fixar det mesta annat), så jag somnade helt uttmattad kvart över nio igår kväll.

Inga kommentarer: