fredag, oktober 27, 2006

mjuka kompisar

Eftersom alla baby saker är så himla pluttinuttiga och i vårat tycke - himla fula. Så bestämde vi oss för att göra ett eget babygym, så igår i sällskap av Otis så snickrade jag ihop ett. Passande nog hade figurerna vi beställt från nätet kommit samma dag, så vi kunde hänga upp dem idag.

För det är ju kul att ha saker att titta på, som vid skötbordet, som blivit ett favvo ställe att ligga på för Otis, han kollar på grejerna som jag satt upp på hyllan ovanför, och snackar med kompisarna som sitter bredvid. Det gör det hela så mycket enklare, även om att dra saker över huvudet och få i armarna i dem aldrig nog kommer att bli någon favorit.

Vi var och tog prov i förmiddags, så Otis fick ha lite Emla plåster innan. Vi hade ju varnat om att det inte gick så bra att ta PKU proverna när han var nyfödd från händerna, lika lite som jag kunde få bedövning från samma ställe. Trotts det försökte de, och fick väll ut lite grand, vilket Otis inte gjorde någon notis av att de gjorde. Det var värre när de fick lov att sticka hål på fingret och klämma ut resten då det såklart inte räckte till igen, det var inte rolig, alls. Får hoppas att det ser bra ut så vi inte behöver dit igen om tre veckor och göra om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nog mormors syndromet som drabbat mig. Inte undra på att ni har så många besökare på sidan. Undrar hur många gånger om dan jag öppnar den. Så sitter jag en stund och tittar på Otis och småler. Man kan bli glad förmindre :-) Kramar