tisdag, oktober 31, 2006

tjyvens

Det där med höstpromenader var kanske inte så dumt i alla fall, det har blivit en bunt på sistens. Vi tog en idag, jag och Otis, han hade så svårt att komma till ro till sin ”lunchvila” . Var nära på att ångra beslutet när vi kom ut för det regnade en hel del mera än vad jag tyckte mig se när jag tittade ut. Plus att vagnen höll på att göra mig tokig med det tjutande gnissel som även höll på att få mina tand-lagningar att spricka. Cykeloljan som jag inhandlat för ändamålet hade jag med i alla fall med mig, men inte ännu använt, det hände dock ingenting, först.

När vi kom till, vad som ofta blir mitt mål på promenaderna, Nioörtsvägen 26, och jag inhadlat två muffins och en latte och fortsatte gå, hade gnisslandet till min stora lätthet slutat, helt. Vilket var skönt så man slapp gå och hålla upp framhjulen när jag gick.


Huset som Muffins Fabriken ligger i är lite old-school, känns som om man kommit till något annat land eller hamnat i tiden innan parabolerna kom till landet. För fasaden är full med ”vanliga” tv-antenner. Lustigt är också att de är riktade åt olika håll, de kanske vill se olika tv program, eller vad det nu kan betyda.

I samma byggnad runt hörnet kan man hitta Tjuvgods, i någon millesekund undrar man om Polisen har så mycket att göra att man till och med kan skylta om vad man säljer, men det förklarar sig sedan med att det tydligen helt enkelt är en organisation som säljer prylar som tjuvar gör. Så får tjuvarna pengarna för det de sålt sedan. Ordet tjuv känns av någon anledning också ganska old-school.

I helgen var det ju strålande väder, så då blev det stektaäggmackor och nyponsoppa i Nacka reservatet ena dagen och promenad vid tanto den andra – då fick jag även ett par nya brallor hos Jenny Hellström vid Hornstull, hon har massor av fina saker man vill köpa.



Vi tog en sväng till PO.P också för att kolla in deras ”30år sedan kollektion” och som vi fick lov att shoppa lite av till Otis så klart. Huvudsaken var dock för att byta overallen vars dragkedja gick söder när vi var på väg ut.


Hösten är i alla fall min favvo årstid, trotts regnet, kan man ha höstkappor och
fina kläder på sig och spatsera runt. Otis garderob har fått en tydlig släng av
höstens färger också, om vi inte stillat oss till ett par byxor och en tröja igår så kunde det blivit en bunt till saker till den, de har så himla fina kläder på PO.P i just de färgerna som vi tydligen gillar.

Igår så skrattade Otis så han kiknade för första gången, eller i alla fall som vi upptäckte det. Jag skulle ta död på en bananfluga som kom flygande, och som vi förövrigt försöker hitta var de kommer ifrån, så jag klappade till en ordentligt, Otis hoppade till och skrattade sedan som Tusan. Sen kan ni ju gissa vad vi gjorde en bra stund efter det, tills Otis tröttnade helt enkelt, och vi återgick till att laga mat.

Så nu hänger vi här i soffan som mest helat tiden och undrar vad vi ska ta och hitta på nu då…

Inga kommentarer: