tisdag, oktober 03, 2006

sol & måne

Så var första mammaträffen på BVC avklarad, i och med att det bara var mammor där så. Vad är det som säger att bara för att man har råkat föda barn under samma månad, på ett ungefär, säger att – nu, nu minsann har jag nio nya polare som jag ska ringa och hänga med? Jag hinner ju inte ens träffa mina gamla vänner. Jo okej, de kanske inte är hemma mitt på dagarna och kan gå promenader i höstlöven (som tydligen är praxis att man ska göra när man är mammaledig), men i alla fall. Men ok, alla kanske inte har några att prata förlossningar och fis-mängden med, så då är det ju topp antar jag.

I dag
tittade vi i alla fall på våran BVC sköterska Maj-Britt när hon gav dockan Bosse massage, ingen av mammorna testade under tiden, som jag tror lite var meningen, alla bebisarna sov eller satt och åt, så det gick ju liksom inte.

Tre killar och sju tjejer, Otis hade minst hår av alla, men var näst störst. En av de andra killarna föddes 4,2 stor - så där låg till och med Otis i lä, och då var han en lillebror till en som föddes ännu större, så mamman tyckte ju den nya killen var liten.

Andra träffen om är två veckor, dagen efter Otis två månaders koll, undrar lite över vad vi ska prata om de åtta gånger vi ska ses, som jag tror det var. Och Otis har passerat 6 kilo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart du ska promenera i höstlöven. Låter väl bra.
Du låter lik mig, när du och jag skulle på mamma-barn träff på 70 talet. Jag gick bara dit en gång. Jag var ju revolutionär! Kunde inte sitta så där med "borgeliga" mammor!
Vilken kille, vad han ler!

Anonym sa...

Nej jag håller med Lena. Sparka ni runt i löven så de virvlar mot skyn och kittlar Otis tills han kiknar av skratt istället. Han ser ut att ha kul även utan dylika mammaträffar.
Kram

Anna-Kari sa...

Oj, det verkar krångligt att ha barn. Måste man gå på sådant? Gör bara inte som Sara Ha och fråga när man får ta sig ett glas vin! Det var tydligen inte så populärt!