torsdag, januari 11, 2007

svårt med kilona?

Nu undar man ju, 10 eller 11 kilo, hur mycket var det igentligen?
Eller, vad jag igentligen undrar är - vem fan bryr sig och har det verkligen inte hänt Någonting av riktigt 'vikt' i världen idag?

Första mars ska jag ju börja jobba, Pernilla var här på lunch igår och vi snackade igenom min ’återkomst’, kändes som om vi haft samma tankegångar runt den - kändes bra. Första månaden kommer jag jobba halvtid, sedan kommer jag att gå ner til 80% som det väll blir om man tar en dag föräldraledigt i veckan. Otis är ju faktiskt bara liten en gång och då vill man ju vara med lite, och Albin får en heldag att leta jobb så han har även när hans föräldraledighet tar slut, när det nu blir. Vi har ställt Otis i dagiskö till september, men man vet ju inte om han är redo då, eller om vi får plats, det är ju ungar i hans ålder Överallt!

Otis satt och lyssnade på Pernilla och mig i sin stol i en timme säkert utan att klaga, käkade lite banan ibland, även idag på lunchen var han så snäll när jag träffade mina gamla arbetskamrater Kei och Mange. Sov mest då i och för sig, precis så jag hann äta färdigt, han är väluppfostrad vår lille son. Kei tyckte han var den snällaste bäbisen han någonsin träffat i alla fall! Såklart han är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det är redan dax att börja jobba igen. Hjälp vad tiden rusar iväg.
Krama glade Otis från farmor.