tisdag, mars 06, 2007

trafikfunderingar


Förkyld - men glad ibland!

Otis är sjuk, han hostar och snuvar som tusan, lite svårt (för alla) att sova då.

Vaknade och kände mig nästan bakis för jag sovit dåligt.
Körde till jobbet lite skakig, men fick i alla fall in mig lite frukost som gjorde att det blev lite bättre. Mycket bilar på essingeleden, men, det rullar - tog tjugofem minuter att ta mig till jobbet inklusive tankning. Funderade lite över hur man tar ordet trafikstockning olika beroende på var ma
n är i världen, när jag bodde i St. Louis såg de större vägarna ut som essingeleden i rusningstid - hela tiden. För inte tala om i LA - där man dock kan ta alternativa vägar efter ett par gångers besök. När det var trafikstockning där stod man stilla, rörde det på sig så var det ju Bra.



Men, jag har beställt en cykelkarta över stan, så när jag fixat cykeln och vädret är liiite bättre, ska jag göra ett test för att se hur lång tid det tar. Thomas mittemot mig (på kontoret) cyklar, runt en mil, så det går ju. Tänker att jag på det sättet kanske kan snygga till benen lite, som blivit mjuk och konstiga efter Otis nedkomst. Jag menar, någon dag i veckan kan man ju i alla fall sikta emot! Så snart ska jag sluta vara miljöbov!
Men medans jag jobbar halvtid och Albin vill komma till kontoret så snabbt som möjligt på eftermiddagen, så går det onekligen fortare med bil.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du blivit mjuk i benen, du har ju blivit så smal.
Va gla han är, Otis.
Kram till honom från mormor!

Anonym sa...

nu kan ni lämna kommentarer, OSA samt kolla uppdateringar angående mammas 5o års fest på
http://fille50.blogspot.com
Ha de /Carolina och Maria