tisdag, april 24, 2007

beredskap

Måste bara notera: Idagarna ska Stockholms transporsektor låssas utsättas för terrorattacker för att se vilken beredskap den behöver och har.

Festligt nog fick de öva lite smått igår, tunnelbanestationen Liljeholmen slutade fungera mitt i rusningstrafiken, och tiotusentals människor Gick hemmåt istället för att vänta på Den buss som skulle ta alla från Liljeholmen till Fruängen skulle komma tillbaka, eftersom det bara var typ en buss skickad, de som jobbar på stationen svettades i frustration över att inte fler bussar hade dykt upp.

Själv var jag påväg åt andra hållet. Så flera bussar kanske dök upp. Jag hoppas för folks skull det!

Ingen specielt bra beredskap verkar finnas i IRL situationer i alla fall. Bara tanken på vad som skulle hända om större delar av T-banan slutade fungera får man ju ont i fötterna av!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, ja det brukar ju ofta bli så att dem blir helt lamslagna och vet inte riktigt hur de ska göra! Jag slapp det hela jag med, åkte in till stan!