söndag, juli 30, 2006

Mac is back

Efter att ha jobbat med PC i över tio år nu, och sedan jag blev av med min Mac från huset mellan broarna vid Skanstull, försöker jag nu bekanta mig med hur det nu var med allt igen.

Hur många bra saker som väll finns med en PC är ju onekligen det coolare med Mac. Eller så är det så enkelt att den "man börjar med" är den man alltid kommer att gilla mest, även om man tvingas jobba ett decenium med "den andra".

Men sorry, PC kommer jag nog alltid förknippa med programmering, jolt cola och tjocka glasögon...medans Mac är en knapp tryckning bort, bildhantering och design. Sen är det ju upp till betraktaren vilken ni föredrar.

Så, medans Albin är på Söderstadion och ser de från Göteborg åka hem i sorg (som alltid) - sitter jag här med mina "kortison fötter" och klickar runt, laddar hem snygga iconer - mycket nödvändigt...och försöker få det naturligt att man kan få fram det som menyn kan och som poppar upp på en PC mus när man klickar på höger knappen, går att göra via andra vägar..hoppas jag! :)

Var på City Cross och handlade igår, så ikväll blir det nog mangroove utrotande jätteräkor till middag, så det är väll dax att börja förbereda för den nu och fortsätta övandet imorgon. Då vi även förhoppningsvis kan få veta om våran inköpta router funkar på Mac... tyvärr något som jag märkt är ett minus med Mac, alla dessa nördprogram och atteraljer funkar ju mest bara på PC och hur nördiga de än må vara så behöver man dem ibland. ;)


Inga kommentarer: