fredag, september 01, 2006

karibiska vindar

Vi promenerade till Liljeholmen via en fika på Café Pladder i Vinterviken idag för att träffa en sjuksköterska som pratade konstant utan att andas - eller lyssna för den delen...

Otis blev vägd, han har gått från 3935 när han föddes till 4720 idag, från en kurva till en annan och växt 1,5 cm på längden. Så jo, han äter nog som han ska i alla fall. Igår hade han en vaken dag, vi var på Landet och åt middag med farmor Ulla som kom igår, och han lyckades äta tills det inte fans mera kvar att få. Men, så fick han himlans ont i magen sedan också, hur ont som helst va det lät.

Fick äta sushi här om dagen, fan va gott, vet inte riktigt varför men eftersom vissa påstod att man inte fick äta det under graviditeten, så gjorde jag inte det, känns otroligt paranoide så här i efterhand, SÅ jäkla ofta äter man ju inte det liksom – eller behöver äta det. Jag tänker heller inte bli någon paranoid alkovägrare så här under amningen. Nä - självkart kommer jag inte dricka mig full, inte ens i närheten. Men en mellanöl eller ett litet glas vin till maten kommer ja fan unna mig ibland, bara så ni vet, inget att bli paranoid över det heller.

Imorgon kommer mormor (numera) Lena & P-O till stan också, och NYC Anna-Kari är stan med hennes Max och man vill ju hinna träffa dem med innan de drar hem igen. Blir nog en lång dag imorgon med.

Ganska trött är man ju som man väntas vara, men inte så farligt än som man befarat, han vaknar på tre ganska givna tider under natten för att amma lite, sen får man sova ett par timmar emellan, man får bli bra på att somna om helt enkelt, och det har jag fortfarande kvar att lära mig. Även att somna på dagarna, inte min grej, får väll träna på det med.



Och jag tror att Leif är glad att få personifiera det namnet på ett så bra sätt, det passar ju honom så himlans bra!

Inga kommentarer: